tisdag 22 februari 2011

Kanske ska bli doktor?

Här kommer ännu lite mer sjukskvaller:) Kanske ska det här bli en blogg om sjukdomar istället... I går var jag på jobbet men fick en tid hos Vårdcentralen på dagen (efter mycket tjat så klart). Dom tyckte att jag hellre skulle gå till tandläkaren för att prova ut en ny bettskena men vad ska tandläkaren göra med min käkvärk som jag haft sedan i torsdags? Dom skriver ju knappast ut något som hjälper mot det...
...
När jag kom dit så var det samma visa igen och doktorn sa att det bästa råd hon kunde ge är att gå till tandläkaren. Tur att man är påläst och har googlat runt lite grann sedan tidigare. Kanske ska starta en karriär som läkare... Frågade om jag inte kunde ha fått en infektion i käken och ja, visst kunde hon ta ett blodprov för att se men det trodde hon inte för jag hade ju ingen feber...
...
När jag kom tillbaka till jobbet var det fullt ös och innan jag skulle gå hem så kollade jag min telefon som hade åtta missade samtal och ett meddelande. Det var doktorn som sa att jag skulle ringa (men då hade dom redan stängt). Att en doktor ringer och inte säger något mer än att man ska ringa tillbaka brukar aldrig vara positivt...
......
Alldeles riktigt. Idag på morgonen ringde hon igen och sa att provet visade att min sänka var väldigt hög och hon ville skicka mig till Karolinska på en akuttid. Akuttid verkar innebära att jag ska vänta hela den här veckan på att få en tid, dock... Fick några tabletter att ta som skulle vara starkare än alvedon men funka när man är gravid, that´s it. Då är det väl bara att vänta och se när den där akuttiden dimper ner i brevlådan.
...
Har ett akut behov av sömn vilket är ett resultat av att näsan är konstant täppt och att jag har ont i käkarna/huvudet. Nässprej och alvedon har varit mina närmaste vänner den senaste veckan... (närmare några vänner än så verkar jag inte komma nu för tiden:() Rasmus har för en gångs skull sovit finnemang så jag kan inte klaga på honom. Brukar lyckas sova dom tre första timmarna hyffsat, vaknar sedan med ungefär en halvtimmes mellanrum de resterande timmarna. Idag är jag hemma från jobbet, det funkar helt enkelt inte...
......
En god nyhet är dock att Rasmus verkar ha tillfrisknat helt och hållet och äter lika glupskt som han brukar. Igår fick han äntligen bli firade på dagis med ballonger och sång. Dessutom hade han med sig popcorn och russin som han bjöd alla barnen på och han var mäkta stolt:)

3 kommentarer:

  1. Men snälla rara vännen. Jag lider verkligen med dig. Du har inte funderat på att gå ned i tid? Eller jag kanske inte ska skriva det som en fråga utan GÅ ned i tid!. Skulle väl vara skönt att få vila någon timme mellan jobbet och hämtning på dagis. Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars syster, jag skickar lite energi och solljus till dig! puss och kram

    SvaraRadera
  3. Men duktiga du... Vad sägs om att sjukskriva sig en vecka? Du behöver vila och ladda batterierna inför det som komma skall. Ingen tackar dig för att du sliter ut dig. Skickar några styrkekramar och ser fram emot morgondagen! :) Kraaaaam

    SvaraRadera