söndag 27 februari 2011

1-årig förlovningsdag!

Tänk vad härligt det kan vara att sova en hel natt!!! Ja, med undantag för toalettbesök så klart:) Den här helgen har hittills varit den bästa på väldigt länge. Började med att jag tog min första dunderkur av medicin i fredags och nästan direkt kändes det att kroppen reagerade och började må bättre. På lördagen behövde jag inte sova mina 2-3 timmar på dagen utan var hyffsat pigg hela dagen, det gröna slemmet i näsan släppte, huvudvärken släppte och helt plötsligt kändes det som att man var klar i huvudet igen och inte kände total orkeslöshet. Gud vilken underbar känsla!
...
Efter lunch packade Rasmus sin lilla väska och övernattningsväska för att bege sig ner till faster Maja. "Sova Maja" var vad han skulle göra för första gången och han var väldigt exalterad över detta. När vi lämnat av honom så gick vi hem i det strålande vädret, fikade i lugn och ro och hade en skön eftermiddag tillsammans. Sedan var det dags för dagens höjdpunkt och firandet av vår 1-åriga förlovningsdag! Tänk för ett år sedan när Jesper friade på Unawatuna beach, Sri Lanka. Vilket underbart ställe!
.........
Igår hade vi bokat bord på Regissörsvillan i Filmstaden och fick äta en helt fantastisk 4-rätters middag i mysig miljö. Att vi inte varit där tidigare när det är så nära... Kan verkligen rekommendera ett besök! Vi åt havskräftsoppa, piggvar, kalvfilé och vildhallonglass och efter det så rullade vi ut från stället. Båda två är rörande överens att sådant här är livskvalité och borde göras oftare!!! När vi kom hem så snabbspolade vi melodifestivalen (som bara blir sämre och sämre...) och sedan kröp vi i säng för en hel natts underbar sömn och sovmorgon. Nu ska vi dra ner och hämta vår solstråle!

2 kommentarer:

  1. Skönt att du äntligen börjar bli frisk! Grattis till er ettåriga bröllopsdag! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Jag var minst lika exalterad inför min Rasmus-helg som Rasmus (fråga Gabriel). Vi hade det toppen - men idag är jag helt slut, grymt impad att ni pallar med att inte sova ordentligt, det är jag verkligen bortskämd med ...

    SvaraRadera