lördag 5 februari 2011

Äntligen är Berta här

I torsdags kom äntligen draken Berta, mormor och morfar på besök. Berta hade med sig sin lilla övernattningsryggsäck med sitt gosseddjur och kudde eftersom Rasmus ska ta hand om henne när mormor och morfar är på semester. Gissa om han har längtat! Dessutom kom en hel korg med tidiga 2-års presenter och ballonger.
...
Äntligen!

...
Stora killen har koll på det där med paketöppning;

...
Storlegot som kom i present satte genast både mormor, morfar och Rasmus i arbete;

...
Ny små bakredskap i paketen kom också väl till pass så att Rasmus kan hjälpa till att baka och en gosig stickad tröja av mormor.
......
Sedan blev det tårtkalas! Jag hade gjort muffins med citron & banan som sedan fylldes med vit chokladmousse och hallon. Vände på muffinsarna och satte på marsipan så det blev små portionsmarsipantårtor och garnerade med små marsipanbilar.
...
Portionstårtor;

...
Rasmus blev trött och utmattad och somnade med sina favoriter Drogba och Berta;
.....
På fredagen hade jag tagit ledigt för att umgås lite grann med mor och far innan det var dags att skjutsa dom till Arlanda. Jag vill också ha sol och bad!!! Sedan hade jag och Rasmus en ledig eftermiddag tillsammans och jag testade att göra egna piroger (köttfärs & vegetariska) till fredagsmyset. Mums!
......
Idag hade vi bestämt att högsta prioritet var att vi skulle få vara ute nån timme. Vi tog snowracern och pulkan i bilen och begav oss till Hagaparken för lite åkning (kanske är den sista i år, eller i alla fall i början på detta år:)). Backen var lång och precis lagom brant och Rasmus ville bara åka mer, mer... När vi kom hem var Rasmus mega trött och när vi frågade om han ville sova så sa han bara ja, tog handen och gick in i sovrummet så nu sover han och vi får lite egen tid. Eftermiddagen ska spenderas med att kolla in lite syskonvagnar i affären så vi kan beställa en på nätet sedan...
...
Päronpaus i backen;

3 kommentarer:

  1. Vilka coola minitårtor :)

    SvaraRadera
  2. Vad jag saknar er! Jag hade skrivit ett födelsedagskort till Rasmus som jag skulle skicka men som med allt annat i den här lägenheten försvann det och nu är det försent att skicka ett nytt.. :( Jag skickar ett paket istället men det kommer nog inte fram förrän i vår någon gång :) puss och kram

    SvaraRadera
  3. Vi ar i koh hai och det star ett helt gang thailandare bakom den offentliga datorn och sager ahhhhhh nar de ser bilder pa Rasmus :) Hoppas verkligen att det finns kvar lite gofika till oss ocksa nar vi kommer hem. Massor av kramar pa er.

    SvaraRadera