torsdag 4 september 2014

Funderingar av en femåring

- Pappa jobbar ju på monster så då är han ett monster men mamma jobbar ju på bank så då är hon en... Ekorre!...
(Hmm reklamen verkar ju fastna i alla fall:))

Skulle sätta in barnens pengar på konto men det är ju lite svårt nuförtiden. Bestämde att jag gör en överföring från vårt konto till deras istället och använder kontanterna för att handla med. Pengarna användes när vi var på Systembolaget...

Femåringen sitter någon vecka senare och funderar...

- Men om jag behöver mina pengar, då får vi gå till den där affären där ni köper öl och vin...

Hmm... Hur förklarar man det där? Försökte mig på en förklaring med att pengarna förflyttas mellan datorer eller att dom hämtas till banken. Vet inte om (tror inte) att det var en så bra förklaring och att den riktigt gick fram. Hahha (det borde ju i alla fall jag klara...)

Barn är underbara med alla sina tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar