lördag 27 september 2014

Äppelsäsongen

Igår åkte flög maken till London för att ha fotbollshelg och gå och se favoritlaget Chelsea. Samtidigt skulle mormor och morfar komma upp och ha myshelg tillsammans med mig och grabbarna. Det började bra med fredagsmiddag och sedan frukost med bröd från bageriet i morse. Vi bestämde oss, trots blåsten, att ta en promenad till Hagaparken. I Frösunda gick vi förbi en äppellund och då var vi bara tvungna att stanna och plocka äpplen. Det fanns en del kvar trots att dom var lite svårtillgängliga. Tur att jag är så smidig så jag kunde svinga mig upp i trädtopparna:)... Nu ska här bakas äppelkaka och göras äppelmust!

Mitt under äppelplockandet så kom samtal om inbrott i mormor och morfars hus. Så himla trist. Vad är det för fel på folk som går och snor grejer av andra som egentligen inte är värt annat än för personen som äger dom. Usch, det var bara att packa ihop grejerna och vårt helgsällskap försvann lika snabbt som dom kom.

Jag och grabbarna fick helt enkelt klara oss själva. Det blev en cykeltur för köp av lördagsgodis, lek i Tornparken, fortsatt cykling bort till favoritthaien där lördagsmiddagen intogs och sedan hem för mys i soffan och film. Jag som brukar gilla stark mat beställde larb gai och när hon frågade medium eller stark så sa jag så klart lite starkt... Skulle jag inte ha gjort. Tårarna sprutade och näsan rann. Då är det faktiskt för starkt till och med för mig och man kan liksom inte riktigt njuta av maten.

Nu har två trötta grabbar somnat i mamma och pappas säng (det tycker dom är lyx när inte mamma vill sova själv...:)). Frågan är bara hur bra jag kommer att sova i natt?


Dags att plocka äpplen


Här hittar ni mig:)


Mina plockare som sprang efter äpplena som dunsade i marken


Fika i äppellunden

Summering av eftermiddagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar