torsdag 16 januari 2014

Ledig på en torsdag

Redo för att åka i backen.

Vilken lyx och sååå himla härligt! Idag tog jag spontanledigt för att hänga med grabbarna. Det har varit långa och tuffa dagar på dagis den här veckan så jag kände att lite kvalitetstid skulle göra gott. Trots en del gnäll från barnen så har vi haft en fantastiskt skön dag. Går inte att pricka in det bättre; snön dalade ner på morgonen och la sig som ett fint täcke, solen sken på himlen, runt tre minusgrader och helt själva var vi i pulkabacken. På morgonen blev det en tur till nya favoritbacken bredvid Spindelparken. Vi åkte i rasande fart ända från toppen och sedan drack vi varm choklad och fikade i solen.

Fartfantasterna!

Efter lunch skulle Hugo sova och jag kröp också ner. Rasmus ville absolut inte och skulle leka, bra tänkte jag för då kommer han och väcker mig om en kvart när han tröttnar på att vara själv. Nej då, det gjorde han inte, utan istället kröp han ner bredvid oss i sängen och somnade han också. Två timmar senare vaknar vi, TVÅ timmar... galet men underbart skönt... Lite ny energi och sedan ut till backen i Näckrosparken för lite mer sköna åk. 

En tur till bästa bageriet för inköp av lite gott bröd till middagen.

Fler sådana här dagar efterlyses! Tänk vad härligt att kunna vara ute i flera timmar på dagen, få massor av frisk luft och umgås med mina underbaraste grabbar. När de svenska årstiderna visar sig från sin bästa sida så är det verkligen fantastiskt.



Att vara i backen när det mörknat men snön lyser upp är ganska härligt det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar