lördag 23 mars 2013

Och så var det ju det här med vädret...?

Häromdagen hände mig något som inte inträffat på väldigt länge. Blev faktiskt paff när jag kom på att jag inte alls tänkt på det överhuvudtaget här i Thailand. Något som annars stöts och blöts varje dag och hela tiden hemma i Sverige. Jodå, jag pratar så klart om vädret och att gå in för att kolla vädret på olika vädersajter. Vi har liksom inte behövt bry oss här nere. Visst det kan regna en skur då och då men det är fortfarande varmt och ibland ganska skönt när regnet kommer. Hemma måste man ha koll på temperatur för att veta vad man ska ta på barnen och veta vad vädret blir för att anpassa aktiviteter eller kläder. Nu när det börjar närma sig hemresa så kan vi också kolla vädret för dagen då vi landar i Sverige. Om vi gillar vad vi ser, nja inte så värst va… Visserligen sol men mellan -7 och +2 grader. Det var inte riktigt vår plan och nu måste vi fixa vinterkläder, vinterskor och annat. Någon som har lust att låna ut eventuellt urvuxna kängor till en 2-åring och 4-åring samt overaller för en vecka eller två så skulle vi bli oändligt tacksamma. Annars kanske vi får börja vår hemkomst med att vara inne några veckor. Har ju ändå varit ute så mycket nu och grabbarna kommer nog ha fullt upp med sina gamla (som nya) leksaker:)

Precis på väg från godisaffären som också är dykshop.

Vår sista vecka verkar förfölja oss med sjukdomar. Idag var det makens tur att vara sängliggande med ont i halsen. Jag och han skulle egentligen till Dreamy Spa för att få min, något, tidiga födelsedagspresent av min mor och far (fyller år i September men pappa hävdar att jag får mer för pengarna här vilket i och för sig är sant:)). Eftersom maken inte kunde följa med så blev det tjejförmiddag istället tillsammans med mamma och vi njöt av massage, fotscrubb och ännu mera massage... På eftermiddagen var det dags för oss att säga hejdå till grannarna som åkte hem till Sverige och Rasmus grät krokodiltårar när hans likasinnade, biltokige, lejonkungsfantasts kompis åkte iväg med minibussen. Som tur är bor dom nära i Sverige så dom kan ses igen:). Eftersom maken var sängliggande så tog jag och grabbarna en moppetur in till Saladan för att köpa lördagsgodis. Alla kollar och skrattar när man kommer åkandes på moppen ensam med två kids, Rasmus där bak och Hugo där fram. Vad är det som är så kul undrar vi? Alla Thaiare åker ju så... Tillslut blev deti alla fall mys i soffan med film och lösgodis. Inte så dumt det heller:). 

Alla får vi plats på vår moppe!

2 kommentarer:

  1. Hej på er! När kommer ni hem? Vad har grabbarna för storlekar så kan vi kolla i förrådet? Vi har en hel del urvuxna vinterkläder liggande.
    Kramar Charlotte, Jörgen, Rasmus o Linus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! 1 april landar vi på svensk mark... Tack men vet inte riktigt storlekarna eftersom vi inte köpt några svenska kläder på länge men jag antar att dom ligger på en lite mindre storlek än era grabbar. Vi får kolla när vi kommer hem och så får vi ses!:) Kramar

      Radera