torsdag 14 mars 2013

Bubblan spricker snart


Snälla, låt det aldrig ta slut... vår lilla bubbla!

Jag kan inte fatta, vart tog all den här tiden vägen? Det här är vår näst sista hela vecka på Lanta och om en månad har jag redan börjat jobba igen, snyft:(. Men det roliga är ju att vi redan kan börja spåna på hur vår nästa resa kommer att se ut! Rasmus vägrar prata om att åka hem till Sverige och jag vet faktiskt inte riktigt hur mycket han egentligen minns. Han kommer säkert att minnas när vi kommer hem men ändå...

Det finns en sak som jag inte kommer att sakna med Lanta och det är myggorna. Vi ser fram emot att slippa myggsprej varje dag och att vakna mitt i natten för att gå på myggjakt när en enda liten filur har gett oss tio bett. Sedan finns det några saker som jag vet att jag kommer uppskatta något enormt när vi kommer hem. Att kunna sätta på kranen och dricka kallt, gott kranvatten. Att få krypa ner i sängen och faktiskt få dra ett mysigt täcke över sig (här har vi bara lakan). Att få åka och storhandla på mataffären (istället för att ägna en hel dag åt att åka runt till en massa olika ställen). 

Men oj vad vi kommer att sakna att bo nära mormor och morfar, att vara tillsammans som familj med massor av TID, värmen, lugnet, enkelheten, att kunna gå ut och äta när vi vill, att bada, att susa fram på vår moppe, att bo i hus och framför allt Lanta...

2 kommentarer:

  1. Förstår att det kommer bli en tuff omställning - men jag tycker att det ska bli så fantastiskt mysigt att ha er hemma igen! Tapetserat mitt skrivbord med bilder på Rasmus och Hugo så mina kollegor frågar var och varannan dag när pojkarna kommer hem ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, det är tiden tillsammans jag saknar allra mest. Här hemma har jag och Tobias knappt hunnit prata på 2 veckor. Bara jobb och stress. Barnen är ständigt sjuka, och kylan kryper ända in i märgen. Hu!

    SvaraRadera