tisdag 12 februari 2013

Vabuari i Thailand?...

Havet, skönt att bada och träna i!

Börjar få lite smått panik. Jag som skulle vara supertränad och sprungit en mil flera gånger om vid det här laget, har ju inte vädret emot mig direkt, har knappt sprungit alls på länge. Fick först ont i knät och sedan känt mig hängig och smådassig från och till. Försöker att hitta komplement och jag hoppas att denna träning är bättre än ingen träning. Så när jag väl ger mig ut på strandlöpning igen så kommer jag bara susa fram den där milen... eller not *suck*... i mina drömmar. På fyra veckor har jag inte haft en enda vecka då jag känt mig helt okej alla dagar. Vad är det här? Vi befinner oss i Thailand, här finns det väl inget som heter Vabuari, eller?

Idag gjorde jag mitt första pass på fyra dagar och det blev ca 40 minuters simning (1120 simtag...) i havet. Det känns inte speciellt jobbigt men efter ett tag känner man hur kinderna börjar blossa och att man blir alldeles varm i ansiktet (resterande del svalkas ju av) så något måste det ju ändå ge:).

Hur som helst, havet måste vara en helt fantastisk plats att träna på/i. Vilken vy och vad skönt att kunna vara ute mitt på dagen och träna trots att solen steker!


2 kommentarer:

  1. Menar du att du orkade räkna och simma och andas och kolla på utsikten samtidigt.... Lite småimpad faktiskt. Kram tk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp:) måste ju veta exakt träningsmängd och hade ingen klocka... Ett par simglasögon hade dock varit att rekommendera

      Radera