lördag 2 februari 2013

Livskvalité...

En bra avslutning på en skön lördag!

...kan ju vara ganska olika beroende på vem man är. För mig är det att få vara tillsammans med min familj. Det gör mig ofantligt lycklig att få tillbringa dagarna här nere tillsammans i en miljö som gör det möjligt att ha mycket tid. Här finns ingen tvätt som ska tvättas, man står inte i köket på samma sätt, storhandlingar är inte möjligt... Visst, vi måste diska ibland och dammsuga golven men det är väldigt få saker som gör att man bråkar eller har slitningar i sitt förhållande. Det kanske ibland ser lite klyschigt ut här på bloggen men vi är väldigt lyckliga och allt är sant! Jag hoppas att vi kan ta med oss det här hem och skapa denna sköna känsla tillsammans även i Sverige... Inte för att det var dåligt innan men att inte bli så kalenderstyrda och att kunna ha den tiden att man inte behöver känna att man "måste" vara det. Att faktiskt prioritera tiden tillsammans! Inser ju själv att det är betydligt svårare när två stycken faktiskt jobbar istället för att inte jobba men på något sätt måste det ändå gå att få till, att hitta tidstjuvarna. Tips!?! 

Rasmus som så gärna ville se eldshowen hos Indianen somnade mitt under showen. Då är man trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar