måndag 28 januari 2013

Förvandlingen

Jag är så oerhört stolt och imponerad över min make som på fem månader gått från soffpotatis till ett riktigt träningsfreak. Äntligen har han lyckats ta sig tillbaka till det han gillar - att träna! Att man dessutom mår bättre av det är väl ingen hemlighet. Att komma över den där berömda tröskeln kan vara riktigt kämpigt men han har gjort det och med två månader kvar av vår vistelse här så är jag övertygad om att han kommer att nå sitt mål. I vardagens alla "måsten" hemma i Sverige så är det lätt att inte riktigt "orka" eller prioritera bort det som man mår bra av - att träna. När vi kommer hem blir det ändring på det och efter flera månaders startsträcka här nere på Lanta så kommer fortsättningen av 2013 också gå i träningens tecken. Det kan vi lova!

Första dagen i Thailand. Augusti 2012.

Fem månader senare. Januari 2013.

9 kommentarer:

  1. vilken hunk till make som letat sig fram under fluffet! :)

    SvaraRadera
  2. Med gud va duktiga ni är!!! Ni får dra med mig också när ni kommer tillbaka så några av mina graviditeskilon kanske försvinner!! Emma

    SvaraRadera
  3. Verkligen! den där andra bilden är ju min snygga storebror jag känner igen från tonåren (förutom lättare så ser han också yngre ut!)! Ni är så duktiga!

    SvaraRadera
  4. Efter tretti är det en livslångkamp det kan jag verkligen skriva under på och som tyvärr många förlorar men det här exemplaret är ju som klippt ur alla de bantningsprogram man kan se. Bra jobbat, sätter lite press på mej för nu väger du antagligen mindre än jag. Tyvärr är pilsner godare än vatten.

    SvaraRadera
  5. Jag bokar tid för squash för våra män när ni är tillbaka. Ska bli spännande att se.

    SvaraRadera
  6. Wow hejja Jeppe (och Malle lär ju ha peppat en del antar jag). Roligt att se resultat efter kort tid. kram o kämpa på! Hälsn. Bloms :-)

    SvaraRadera
  7. Heja Jeppe. Jävlar så grymt. Ser fram emot att spela squash och kuta med dig!

    Ha det bra hela gänget. Ses snart!!

    Mikael N

    SvaraRadera
  8. Tack för alla fina värmande kommentarer! Jag kan lova att det är stenhårt jobb som ligger bakom och i princip ett träningspass om dagen eller ibland två...

    SvaraRadera
  9. Shit, får skylla på mitt trasiga knä när ni kommer hem. :)

    SvaraRadera