torsdag 16 augusti 2012

Tjyvar och banditer

Bild lånad från siaglass.se

När vi var på stranden så är glass så klart obligatoriskt! Hade sett fram emot att få äta Siaglass eftersom det är svårt att få tag på i Stockholmsområdet men Halland är ju Siaglass-land. Suktade och längtade efter min solklara favorit Hallon-Saltlakritsstrut som är såååå sjukt god. Jag valde? (ja vad tror ni:)), Rasmus valde en pinne med jordgubbsglass och strössel på och Hugo fick en vanilj/jordgubbspuck. Direkt när vi kom ut så ville Rasmus smaka min glass. Så klart han fick och han konstaterade ganska snabbt att min var godare än hans... Vad gör man som mamma? Jo jag bytte så klart med min son trots att det dreglade i mina mungipor. Där satt jag med en strösselglass. Då tittade Hugo på mig och ville smaka min strösselglass. Ja, vart tror ni det hela slutade? Där satt jag med en barnpinne i miniformat medan mina söner åt upp godbitarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar