tisdag 25 januari 2011

Likvärdigt tillstånd

Jobbigt med liten sjuk kille hemma. Igår fick jag vara med om det mesta... Först hade Rasmus "bara" diarré men när han skulle äta ett päron fick han jätte ont i magen och bara skrek "aj,aj,aj, ont, ont, ont". Det var inte roligt...
...
Tillslut fick han i sig lite blåbärssoppa och vi kröp ner i soffan, där vi somnade för att invänta avlösning av pappa vid halv fyra. Tjugo över tre vaknar jag av att jag har blåbärssoppa i hela ansiktet, håret och överallt i soffan. Inte trevligt... Bara att ställa oss i duschen båda två med blåbärssoppa överallt i hela lägenheten. Till råga på allt fungerar inte varmvattnet så vi får ta en snabb dusch i iskallt vatten och sedan är det bara att slänga på sig nya kläder och skynda sig tillbaka till jobbet där jag måste vara klockan fyra. Hinner precis...
.....
När jag kommer hem är det samma tillstånd med lillgrabben. Vill helst inte dricka överhuvudtaget och allt bara rinner rakt igenom. När man ska byta blöjan så skriker han, vilket jag kan förstå, eftersom han har blivit helt sårig och det gör jätte ont. Får ångest bara man tänker på att man ska byta. Jag och Jesper möts i dörren eftersom han måste iväg till jobbet igen och inte kommer hem förrän vid elva. Ingen rolig dag...
....
När Jesper kommer hem får han slänga in några tvättar eftersom det inte finns några rena kläder kvar till Rasmus. Natten är inte kul alls och det blir inte många timmars sömn. Eftersom jag ska upp till jobbet tidigt så får Jesper ta nattpasset och sitta i soffan och se många program med "apan". Men det hjälps inte, man är ändå svintrött när väckarklockan ringer. Bara upp och skynda till jobbet. Jobba järnet och sedan hem igen vid ett. Idag hade jag kortdag och slutade ett så sedan fick Jesper gå till jobbet. Imorgon ska vi dela så jag är hemma på förmiddagen och sedan jobb på eftermiddagen/kvällen. Att vara hemma med sjukt barn är ännu värre än att vara hemma själv och vara sjuk. Man får ingenting gjort och ska bara sitta i soffan och kolla på "Bompa". När väl Rasmus sover är man själv helt slut och måste också sova...
...
Rasmus har fått i sig lite mer vätska idag. Blåbärssoppa/Nyponsoppa/Vatten är det som funkar och Jesper fick i honom lite yogurt med flingor och så åt han två rån men han får inte behålla mycket, stackarn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar