måndag 17 januari 2011

Cupcakes

Ännu en dag hemma från jobbet och nu börjar jag bli riktigt less. Trodde att det började bli bättre igår men idag när jag vaknade kändes allt som i en dimma och huvudet bara bultade. Att bara gå hemma går mig på nerverna och dessutom orkar man inte göra någonting. Har mest legat i sängen och stirrat upp i taket.
...
Idag fick jag rycka upp mig lite kände jag och rörde ihop några cupcakes. Faktiskt första gången jag provar på den sortens muffins så det var lite spännande. Hade ett recept på chokladcupcakes med chokladglasyr men spetsade till smeten med krossad polkagris och smält mörk choklad som fanns hemma i skafferiet. Resultatet blev riktigt bra tyckte både jag, mannen och sonen:) Var dock lite svårt att inte få smöret i glasyren att inte klumpa sig, tips?
...
Choklad- & Polkagriscupcakes;

...
Provsmakaren godkände testet:);

...
En cupcake är ju perfekt istället för en liten tårta (precis lagom stor och kan garneras efter tycke och smak) när vår lille prins får födelsedagsfrukost om några veckor. Något att fundera på kanske!?:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar