tisdag 18 januari 2011

Att vara gravid i vecka 23

Det värsta med att vara gravid i vecka 23 är att jag inte längre kan sova på mage och det kommer dröja ytterliggare ca 17 veckor tills jag kan göra det igen. Jag som alltid sover på mage annars... Man känner sig som en stel pinne när man sover på rygg. Dessutom måste jag springa på toaletten ungefär en gång i halvtimmen. Funderar på att räkna antalet toalettbesök idag bara för att se. Det är otroligt irriterande...
...
Det bästa med att vara gravid i vecka 23 är att jag kan känna att bebisen sparkar som bara den och att även Jesper kan känna att den sparkar så vi kan dela på upplevelsen även fast jag känner mer:)
...
Rasmus vet att bebisen ligger i mammas mage och men jag undrar hur mycket han egentligen förstår...
...
Inget jobb idag heller... tror inte att någon skulle höra vad jag sa om jag gick dit för näsan är sjukt täppt och igår sa Jesper att han inte hörde någonting. Håller tummarna för att morgondagen är bättre för huvudet börjar kännas lite klarare och nu är jag så sjukt less på soffan/sängen/lägenheten...
....
Idag sov Rasmus till klockan åtta, vilken lyx! Sedan ville han ha gröt (älskar havregrynsgröt med lingonsylt vilket är bra då det är både enkelt, nyttigt och billigt:) mindre bra är att mamma också måste äta det då och jag tycker verkligen inte om det... men som sagt det är ju nyttigt och man kanske lär sig...). Efter det borstade han tänderna och klädde på sig utan att trilska för en gångs skull, mera lyx!:) När vi kom till dagis så träffade han Moa på en gång och dom drog iväg utan att han ens hann säga hej då till mig. Vilken tur att han har så många kompisar som han verkar trivas med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar