onsdag 2 december 2009

Solen strålar - Äntligen!

Idag är det den 2:a december, det var 2 minus grader ute när jag gick upp och när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner 2 kg sedan operationen... är det här något slags tecken???
...
Solen fullkomligt bländar mig här inne i vardagsrummet. Det var länge sedan jag såg en så pigg och fräsch sol, henne har jag längtat efter! Kanske ska passa på att gå ut ett varv runt kvarteret för det är väl ungefär så lång jag orkar släpa mig fram.
...
Idag är sjätte dagen sedan operationen. Nu kanske jag inte behöver äta full dos smärtstillande längre enligt doktorn så jag ska försöka dra ner. Ser konstigt ut nere i halsen nu när man inte har dom där knölarna längre. Funderar på hur många kilon man egentligen kan gå ner under dom här två veckorna om man har gått ner två på fem dagar? Vad tror ni? Min diet består av;
...
frukost - en tallrik yogurt
lunch - soppa på en potatis och en morot
fika - en glass
middag - soppa på en potatis och fyra svampar
...
Jag har i alla fall insett att Rasmus har det mycket bättre hos mormor och morfar just nu. Jag kan ju inte ens prata med honom. Jag sa till mamma att eftersom det är hon som är "föräldraledig" nu så är det hon som får uppdatera bloggen. Hon sa att hur i sjutton gubbar skulle hon hinna med det. Hon hinner ju knappt med att gå på toa nu när hon har Rasmus och hur gjorde hon när hon hade tre... *Suck*... småbarnsfäräldrar...:)
...
Det blir så klart inga uppdateringar på bilder eftersom jag inte har några nya på min lilla solstråle... Miss U...

1 kommentar:

  1. Vi får väl se vem som går ner mest du eller jag? Jag hinner knappt få i mig någon mat och inte sitter jag still heller lilleman vill ju bara springa. Men vi har det väldigt mysigt i allafall, vila och sova får jag göra nästa vecka krya på dig kramar från mamma.

    SvaraRadera