måndag 7 december 2009

Prickigkorv


...
Vi var i Tranemo i helgen för att hämta hem lilleman men vad fick vi tillbaka... en prickigkorv...

Det smög sig på under helgen med några prickar på ryggen på lördagen och idag verkar det ha nått sin peak (hoppas jag) med prickar precis överallt på rygg, mage, ansikte och lår. När vi var och tog vaccinet så sa dom att han kunde få lite prickar men det här känns ju nästan som att han har fått mässligen eller nått... Ringde BVC idag och dom sa att det var helt normalt så vi får väl lita på det. Han sov jätte oroligt i går natt och vi tänkte att det var för alla prickar men dom ska tydligen vara klifria... då var ju min mor och far med och kunde hjälpa till på natten. Det var dom inte i natt och han var nästan värre. Jag och Jesper fick turas om i pass att vara med honom i vardagsrummet hela natten. Kanske var abstinensen av att se mamma och pappa igen som kom sig smygandes om nätterna:)
...
För om han blev glad att se oss. Hade kanske förväntat mig att han skulle bli lite blyg och knappt känna igen oss men han sträckte ut sina små armar, log och gav oss en massa blöta pussar. Kan det bli bättre!!! Sen kunde han knappt bestämma sig för vem han ville va hos, mig eller Jesper, så han alternerade ungefär en gång per tionde sekund.
...
Och vad han hade lärt sig en massa nya saker! Det var som en ny liten Rasmus hade kommit till i Tranemo. Han har lärt sig att krypa ordentligt istället för sin ålande stil och vill nu absolut inte åla längre. Dessutom står han och släpper med en hand och ibland med båda när han blir våghalsig. Han har lärt sig att ta trappan hemma hos mor och far med sin egen lilla stil, först ett knä och sedan häva sig upp (tur att vi inte har några trappor i lägenheten:)). Dessutom har han blivit otroligt bortskämd så nu kommer jag få ett rent helvete på dagarna...:)
...
Igår tänkte jag att jag skulle prova att äta lite potatismos och sås när dom andra mumsade på fläskfilé... skulle jag inte gjort... Magen satte igång som en hel torktumlare i högsta fart och höll på så fyra timmars bilresa hem till Solna igen. Inte roligt:( måste försöka vänja den lite stilla vid mat igen, det är inte så att man bara kan börja mumsa i sig en massa direkt... Kan ju i och för sig bara äta väldigt mjuka saker fortfararande...
...
Nu tror jag att mormor och morfar kommer att tycka det är skönt med lite ordentlig sömn när vi har åkt:) Vi hann också med att fira gammelgammelfarmors 96 års dag när vi var hemma!
...
Här provar pepparkaksgubben gammelgammelfarmors rullator;

1 kommentar:

  1. Det var väldigt skönt att få sova ut en hel natt! Men nu har vi ju vant oss vid att ha en lilleman i huset så vi saknar honom jättemycket. Det var en väldigt mysig vecka vi hade. Jag är gärna mormors ledig någon mer gång. Kram.

    SvaraRadera