måndag 14 december 2009

Middagsbjudning

Något sen luciahälsning från liten tomtenisse!;

...
Helgen har varit intensiv med en del kaos! I lördags var vi och hälsade på Marie, Micke och lille Hilding 3 veckor gammal. Äntligen fick vi se honom! Han var så söt och det är helt sjukt att Rasmus har varit så där liten.
...
Rasmus hälsar på sin nya, lille polare:);
...
Sedan var det meningen att vi skulle ha middag för Rasmus farmor och farfar men dom missade flyget från Umeå så det blev bara Maja och Gabriel som kom förbi. Vi hade en trevlig kväll ändå, även om middagen blev ett stressmoment:), och spelade spel. Dock valde vi nog spel där ljudnivån var lite väl hög då det kliade i min hals hela gårdagen. Menyn som vi gjorde kan varmt rekommenderas;
...
...
Igår blev mina biverkningar från dom smärtstillande tabletterna värre och jag var helt yr, orkeslös och illmående så vi åkte in till akuten på Danderyd. Det visade sig att tabeletterna hade gett mig inflamation i tarmen så nu måste jag äta ännu mer tabletter i två veckor till... Precis när vi åkte in kom Rasmus farmor och farfar med planet och när vi kom hem så skulle dom ge sig iväg till Arlanda mot Thailand så det blev ett väldigt kort besök.
...
Resten av kvällen ägnade både jag och Jesper åt våra kreativa sidor. Jesper snickrade på sin hemsida och jag gjorde julkort för kung och fosterland. Vi var inte speciellt sociala utan satt mest i vår egen lilla värld:)...
...
Rasmus har nu börjat med ett läte som låter ungefär som brrrrrrr....... Han gör det ganska ofta och tycker det är super kul.
...
Nu börjar det dra ihop sig till jul och det är konstigt att sista veckan alltid blir så fullbokad. Det ska fixas och donas och så ska man hinna träffa alla innan folk beger sig iväg för julfirande. Kul men jag förstår inte varför man aldrig lär sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar