onsdag 4 november 2009

Stora framsteg!


...
Oj vad mycket det händer på kort tid. I ungefär en vecka har det varit full fart på Rasmus när han har varit i vår säng. Han klättrar, kravlar och sätter sig upp men inte när han är på golvet. Igår la Jesper honom på golvet och vips så satte han sig upp, sedan la han sig ner igen och satte sig upp. Då var den fasen avklarad:) Dessutom vill han ställa sig upp hela tiden och kravlar upp i sängen, på oss, i soffan och på vardagsrumsbordet. Han kravlar över den höga tröskeln till toaletten och öppnar och stänger dörrar. Nu gäller det att börja se upp. När han har tagit sig upp så tror han också att han kan stå själv och släpper båda händerna vilket han givetvis inte kan. Igår natt vaknade jag av att han stod upp i sängen. Jag tänkte att han får väl stå där ett tag om han är nöjd... när jag vaknade 20 minuter senare stod han fortfarande kvar... hur nöjd som helst:)
...
...
Idag på morgonen satt jag och surfade en stund medans Rasmus lekte på golvet. När jag kollar upp var han inte kvar vid leklådan och jag kollar mig omkring men ser honom inte. Däremot hör jag honom någonstans bakom mig (jag sitter i soffan som står emot väggen...). Då har han krupit in bakom soffan eftersom en av hans favorit leksaker ligger där och nu kommer han inte ut igen...;
...

...
Vi har en liten gourmét kille hemma som bara äter hemlagat. När vi nu ska åka till Thailand har vi insett att det måste bli slut på detta och att han faktiskt får lära sig äta lite burkmat också. Det är lättare sagt än gjort... (förstår honom i och för sig fullt ut eftersom det både luktar och smakar pyton...). Rasmus kniper ihop munnen så fort han ser en burk med köpmat. Men vi får inte ge upp han måste lära sig... knep?
...

...
Igår var jag och tränade pump/spinning. Första passet på över ett år och det var helt ljuvligt, underbart! Egen tid och att få ta ut sig ordentligt. Har inte insett förrän nu hur mycket jag har saknat det. Nu gäller det att ta sig dit i alla fall en gång i veckan...

3 kommentarer:

  1. Men så söt han är bakom soffan då :) //L

    SvaraRadera
  2. Soffbilden är oslagbar! Jag tar honom när du vill träna!

    Kram faster ... som är riktigt glad för er skull, men kommer sakna er när ni är i Thailand!

    SvaraRadera
  3. Varldens gulligaste lilla busfro! Vill bara komma hem och krama pa honom nar jag ser bilderna.. puss pa er

    SvaraRadera