tisdag 17 november 2009

Familjevaccination

Kan möjligtvis för den oinvigde se livsfarligt ut att först klättra upp på gåvagnen, sedan upp på klosslådan i vagnen för att nå den åtråvärda dosan på bordet. Det är det också enligt min mening men Rasmus anser sig själv (precis som sin far...) vara en bergsget:);



...
Idag har vi varit och tagit vaccin inför resan. Jag och Jesper behövde komplettera med Hepatit B och så fixade jag Ducoral för min mage (som inte alltid är den bästa utomlands...). Rasmus fick ta två sprutor; Twinrix samt 18-månaders sprutan mot bland annat röda hund och mässlingen. Jesper som inte klarar sprutor så bra fick ligga och vila sig när jag och Rasmus tog våra. Det gick bra och nu ska vi bara ta två doser till... En sak till att bocka av på listan att göra!
...
Vi håller även på att boka hotell för första en och en halv veckan. Det blir på Koh Lanta. Vi fastnade för det här hotellet;
Dels för läget, poolen och AC:n men även för det här citatet;
...
"We love children and are happy to cater for all ages, nationalities and tastes. We provide special assistance to mothers with babies and will prepare fresh baby food as required". Som småbarnsförälder uppskattas sånt:)

2 kommentarer: