lördag 14 november 2009

Nu händer det grejer...



Hela veckan har förflutit och jag har bara gått hemma i mysbyxor... Jag klarade mig undan flunsan men när båda killarna ligger så känns det nästan som att man är sjuk själv också. Luften blir så där sjuk så det känns ända in i väggarna... Nu börjar dock båda återhämta sig, ingen feber och minimalt med hosta mot tidigare. Jag skulle ju opererat halsmandlarna i fredags men fick inte eftersom läkaren tyckte att det var för stor risk när dom andra hemma låg sjuka. Typiskt, nu kommer det säkert inte bli än på länge...

De två senaste dagarna har Rasmus varit som ett yrväder. Det är som att han har vaknat upp och blivit en ny liten person med en enorm energi. När han är vaken är tempot 200% hela tiden. Han klättrar på allt han ser och kommer åt, studsar omkring och har till och med gått själv med gå-vagnen. Det är jätte roligt för han är så nöjd och glad hela tiden men också ganska påfrestande när man inte kan lämna honom en endaste sekund. Ett riktigt litet busfrö...!

Ett annat framsteg upptäcktes imorse när vi skulle äta smörgås. Han har tidigare hela tiden velat bli matad men denna gång stoppade han in smörgåsbitarna själv i munnen. Det är verkligen en utvecklingsperiod just nu. Jag och Jesper har tippat på när han kommer att börja gå. Jag tror den 8 januari och Jesper tror den 23 december men jag skulle nog helst vilja ändra mig för det blir nog tidigare...

Klätterapa;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar