onsdag 18 mars 2009

Träff med nya kompisar

Vaknade upp av att solen strålade vid sex tiden imorses. I och med detta så vaknade också Rasmus. Klarvaken så klart och på väldigt gott humör. Nu har han börjat le "på riktigt". Det vill säga att man kan framkalla ett leende hos den lilla krabaten genom att bara le tillbaka. Är väldigt skönt att få lite feedback...

Idag var det dags för första träffen med föräldragruppen. Egentligen kunde man väl lika gärna kalla det mammagrupp eftersom det bara var mammor där. Vi var tio stycken och alla i min ålder. Skönt det eftersom jag hade värsta ångesten för att det skulle vara som på föräldragruppen när jag var gravid där alla var 40+. Nio små killar och en tjej var det i gruppen så det blir ett helt fotbollslag och alla bor i ett område som är max fem gator bort från oss. Perfekt! Det visade sig också att en mamma bor i samma trappuppgång som oss fast två våningar ner. Då kan vi ju springa i strumplästen till varandra:)

Det var väldigt skönt att träffa andra i samma situation så att man kan prata om det som händer och att de faktiskt är med om samma saker. Efter träffen tog jag och två andra mammor en promenad runt Råstasjön i det underbara vår vädret.

Nu ska pappa ha lite kvalitetstid med Rasmus och så ska jag hänga med Linnea och snacka skit. Första gången de får en helt egen kväll så det blir mysigt för dom:) och skönt för mig att göra något annat...

3 kommentarer:

  1. Gött att det inte var som på BVC :)

    SvaraRadera
  2. .. det är för övrigt roligt att farfar tror att han är gammelmorfar till Rasmus, vet inte riktigt när pappa blev kvinna - hur kunde jag missa det?

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul det var att prata idag! Måste ses snart, skall bara bota min onda hals först. Kram kram

    SvaraRadera