onsdag 11 mars 2009

Pappa blir pappa på papper


Dags för besök hos Socialförvaltningen för att få faderskapet godkänt. Vi hade lite olika teorier om hur det skulle gå till. Bland annat att Jesper skulle få göra DNA-test eller att jag skulle få frågor om jag hade haft umgänge med någon annan vid tidpunkten för Rasmus tillkomst...

När vi väl inställde oss hos "socialen" så var det långt ifrån spännande. En tant kom och mötte oss i gamla tofflor och vi fick sitta ner för att skriva på lite papper och någon kom för att verifiera namnteckningarna. Det kändes hyfsat meningslöst. Ursäkta staten men ta bort den här tjänsten och skicka papper på posten istället för att slösa med skattebetalarnas pengar och tid.

Nu är vi i alla fall vårdnadshavare båda två eller i alla fall när pappren blivit registrerade hos skatteverket vilket säkert tar ett tag till...

Rasmus är på grinhumör så moster kämpar för fullt:) Hur ska jag klara mig själv på dagarna igen när hon har åkt nu när jag har blivit bortskämd...

2 kommentarer:

  1. Måste vara en riktig mästerfotograf som tagit det där fotot :)

    SvaraRadera
  2. Vilken sötnos!!

    SvaraRadera