tisdag 7 oktober 2014

Måluppfyllelse - det börjar närma sig

22 dagar kvar tills vi åker, 22 dagar kvar som jag har på mig för att klara mina träningsmål som skulle vara uppfyllda innan avresa.

Jag kan bocka av punkt nummer 6 och 7 som nu är avklarade (se tidigare inlägg). Sista passet på gymmet så körde jag 10+10+7 chins. Kändes grymt skönt att komma över den magiska gränsen och jag gillar känslan av att känna mig stark. När jag började med chins så klarade jag knappt av att häva mig upp en enda gång (för er som inte vet så är chins när man håller i en stång och häver sig upp med hjälp av armarna). 50 stycken riktiga armhävningar utan paus (på tårna) gjorde jag för första gången igår! Det behövdes en rejäl morot för att komma över de magiska 45 som jag tidigare klarat med nöd och näppe. Moroten var, lustigt nog, att slippa gå till gymmet igår om jag klarade det (hade sjukt mycket att göra med fotobilder från helgen och kände inte riktigt att tiden räckte till). Var grymt nöjd efteråt!!! Men idag blir det gymmet igen (ingen vila, ingen ro - beach vintern 2014-2015 närmar sig med stormsteg:)).

Hur går det då med resterande del? Hässelbyloppet ska springas på söndag och då hoppas jag på milen under 50 minuter. Gäller att ladda nu i veckan! Tvåmilspasset hoppas jag kunna köra helgen efter, vem vill följa med? Och i benböj är jag nu uppe i 110kg, "bara" 10kg kvar till mål. Beeptestet kommer jag inte att göra och femkilometaren i tävlingsform är redan förbi så dom målen har jag lagt ner. 3st punkter kvar att genomföra - Nu kör vi!!!

Målet med träningen i sin helhet. Att bli snabbare, starkare och att må bättre - Definitivt uppnått!!! Jag ställer mig i princip aldrig på vågen längre och jag har nog inte gått ner ett enda kilo (snarare upp) men däremot har jag omfördelat mina kilon på ett positivt sätt. Sedan efter sommaren har jag aldrig legat under tre träningspass i veckan, snarare fyra och ibland fem. Det är imponerande för att vara mig och att ha en livsstil där träningen är prioriterad känns väldigt, väldigt bra.

Hur går det ihop? Prioriteringar... vardagar tränar jag och maken nästan alltid efter klockan åtta för att få tid med barnen. När den ena nattar så går den andre och tränar. När den som tränat kommer hem så går den andra iväg. Ibland får den ena sparka iväg den andre och tvärtom men oftast är i alla fall en utav oss drivande i frågan om träning. Det är inte alltid som det är lätt att ta sig iväg till gymmet och särskilt inte nu när det blir mörkare och regnet öser ner men man mår definitivt bättre efteråt och blir mycket piggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar