söndag 19 oktober 2014

Ännu mera höst!


Kan inte riktigt få nog av hösten i all dess prakt. Att leka bland löven och springa omkring är ju dessutom bland det roligaste som finns så varför inte passa på.


Vi har galet mycket att göra just nu med alla förberedelser. Kvällarna fylls av packning och flyttkartonger. Det närmar sig verkligen med stormsteg.


Helgen har spenderat i goda vänners lag. Bortbjudna på middag i dagarna tre! Vilken lyx, och tur, då vårt kylskåp och frys gapar tomma. Jag älskar dessutom spontanmiddagar som den i lördags. När en eftermiddagsfika fortsätter och förlängs, blir en grymt god lördagsmiddag där det bjuds på grillade lammkotletter från lammen på Överjärva gård. Känns bara väldigt sorgligt att säga hejdå till alla våra fina vänner och veta att det dröjer länge tills vi ses igen...


Idag ställde jag klockan på halv sju, tog på mig löparkläderna och kvart i sju begav jag mig ut i mörkret. Mötte upp min kompis Marie och vi fortsatte i gryningen på en riktigt rejäl löptur. 22 kilometer avklarades och det var faktiskt inte så farligt som jag hade tänkt (det går ju alltid lättare att springa när man har trevligt sällskap som man kan snacka med hela vägen:)). Vid niotiden var vi tillbaka och kunde ansluta till familjen som åt frukost. Kände mig grymt duktig och är imponerad över att jag faktiskt gick ut och sprang en tidig söndagsmorgon. Har nog aldrig hänt förut... men nu har jag äntligen klarat av mitt sista mål, att springa 20 km och jag är sjukt stolt över mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar