onsdag 11 september 2013

Ett år äldre, ett år visare...

Jag bjuder på en morgonbild.

Då var det dags att fylla ett år äldre. Det är härligt med födelsedagar. Särskilt nu när man har barn och ser hur det lyser i ögonen på dom av alla förberedelser, tårta och paketöppning. Allt började med frukost på sängen. Nåväl, allt var inte frid och fröjd... grabbarna bråkade ganska rejält när tårtan skulle dekoreras och mamma som skulle få sovmorgon fick dra en kudde över huvudet. Maken imponerade stort och bakade för första gången en födelsedagstårta helt från grunden (sockerkaksbotten och alla egenkomponerade fyllningar). God som bara den var den så det kan han få göra oftare.

Makens alldeles egen tårta med dekoration av sönerna.

När jag kom hem från jobbet så blev det långkokslasagne, verkligen en favorit. Min make vet vad jag gillar:)! och på det ännu mera tårta. Kvällen var tvungen att avslutas med ett löppass efter all denna tårta... Passar på att tacka för alla grattishälsningar, sms, telefonsamtal, paket och annat. Det värmer att ni tänker på en numera 32-åring.

1 kommentar:

  1. Grattis vad härligt med både tårta och träning! Hugo har spanat in smörgåsarna ser jag...kram! Hanna

    SvaraRadera