söndag 1 september 2013

Besöksdag

Och där försvann sommaren och värmen. 14 grader, visserligen sol men kyla i luften som gjorde att fingrarna blev iskalla. Ånej... ångestframkallande. Dags att ladda med fingervantar och mössa. På lekparken idag hade till och med någon tagit på sitt barn overall, vilket jag kan känna var lite överdrivet... Vad ska ungen ha på sig när det är 15 minus grader då undrar jag? På förmiddagen underhölls grabbarna av moster Carro som efter lunch tog tåget upp till Gävle.

Studier i hur ekollon ser ut.

På eftermiddagen dök efterlängtade men något oväntade mormor och morfar upp. Dom hade varit i Trosa i helgen och tyckte att det var alldeles för nära för att inte få titta förbi:). Grabbarna blev överlyckliga och gästerna stannade både för eftermiddagsfika och middag. 

Lite lek hann dom också med och kast med liten kula. Vissa kulor fick letas i rabatterna...

Hugo länsade vinbärsbuskarna på de allra sista bären.

...och då var helgen slut igen för den här gången. Imorgon ska jag in till storstan för kurs. Det händer inte så ofta att man har vägarna förbi city nuförtiden när man jobbar och bor i förorten. Ska bli kul och så kanske jag hinner titta förbi Zara för att uppdatera min jobbgarderob (välbehövligt...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar