lördag 7 september 2013

Besviken...

...på mig själv. Kanske inte så mycket på själva tiden utan mer hur jag sumpade allt som jag hade planerat, vilket ledde till riktigt dålig uppladdning och dåligt lopp. För att komma ihåg till nästa gång...;

Bästa hejarklacken innan loppet.

1) Ställ dig inte i toalettkön när det är 35 min kvar till start. Resulterade att jag kom till start fem minuter innan vi skulle starta och hamnade längst bak i startfältet. Längst bak innebar i sin tur att tempot gick i snigelfart första kilometern (tyckte jag).
2) Ett resultat av nr 1 blev att jag på den andra kilometern blev stressad och ökade tempot alldeles för mycket. Jag som hade lovat mig själv att köra mitt eget race.
3) Drick inte en massa vatten samma dag som det är lopp om du inte gör det annars... Visst det var flera timmar kvar till start men efter tre kilometer fick jag håll. Den höll i sig ända till kilometer nr 8...

Obligatorisk lyckospark.

Hela loppet var jättesegt och det kändes som om jag blev omsprungen hela tiden. Men trots att jag var nära att ge upp så höll jag i ända in i mål. Och trots att min gps strulade och jag inte fick en enda riktig mellantid så blev sluttiden 52.24. Vädret kanske inte var optimalt för löpning och gjorde nog sitt. Solen gassade och inte en endaste liten vindpust. Temperaturen mätte nog nästan över de 24 utlovade...

Nu var det i alla fall gjort! Målet som jag har haft hela 2013 att springa tjejmilen på under 55 min (visst det sänktes ju lite under tiden). Målet för nästa år är redan satt:) då ska jag under 50 och så är det bara!

Genomfört lopp och träffade på gamla Lanta kompisen Petra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar