torsdag 15 augusti 2013

Att träna med barnen

Dagens träningspass tillsammans med 4-åringen.

Det har varit en dålig start på den här veckan rent träningsmässigt. Har ju haft fullt upp med en massa annat roligt och dessutom har jag känt att kroppen behöver vila. Idag körde jag veckans första pass. Det blev en mjukstart. Har börjat ta med Rasmus på en del löprundor. Det är kul att kunna göra något bara vi tillsammans och han pratar på oavbrutet i fem kilometer så man hinner aldrig tänka att det är tråkigt att springa:). Han cyklar och jag springer. Tempot blir oftast riktigt lågt och ibland får jag knuffa på lite grann men bara man vet förutsättningarna... Fem kilometer är lite i längsta laget för honom att cykla men lite i kortaste laget för mig att springa så vi får kompromissa. Skönt är det i alla fall att komma ut och få lite mor och son tid! Dessutom vill jag ju att han ska gilla att träna och motionera så det här är väl en bra start om någon! Efteråt körde vi gemensamma plankor:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar