söndag 26 juni 2011

Tvärtemot världen

Natten har varit totalt kaos. Tror att jag sovit max en timme på raken hela natten... Hugo ska ha mat, Rasmus vaknar i vår säng och sparkas, Hugo ska ha mat, Rasmus fortsätter att virvla runt, Hugo vaknar vid fyra och ligger och gnyr fram till morgonen... Puh... Är dödstrött...

När Rasmus har gått upp vill han så klart få upp oss vid åtta. Jag går upp och vi ska duscha. I duschen blir han skogstokig; Ska bäras, bär honom, ska inte bäras, ska gå ur duschen, öppnar dörren, ska inte gå ur duschen, ska inte ha handduk, ska ha handduk, ska inte ha handduk, ska ha handduk..."evighetshistoria"... Han är med andra ord fortfarande mega trött så han får gå och lägga sig redan nu vid tio. Jesper och Rasmus somnar i sängen igen.

Hugo verkar klarvaken så jag får väl va uppe. Jag och Hugo lägger oss på filten och snackar lite, gör kaffe för att hålla mig vaken, dricker kaffe och vips så har Hugo somnat på filten. Tre grabbar sover men mig har dom fått upp och nu känns det mer än onödigt att sova, i alla fall än på ett tag...

Igår kväll lyckades vi i alla fall med bedriften att få båda små grabbarna att sova lugnt på kvällen och vi kunde få ägna oss åt lite kortspelande med Fredrik och Emma. Det var verkligen länge sedan vi gjorde det så det var kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar