tisdag 7 juni 2011

Nationaldagsfirande

...
Nationaldagen firades på golfängarna vid Lötsjön tillsammans med många tusentals andra människor (vilken folkfest). Det var mer än högsommarvärme, knappt en vindpust och mycket hett... Hade med oss picknickkorg och mötte upp hela föräldragruppen. Det var länge sedan vi sågs allihop så det var kul! De sex små killarna har blivit så stora och gruppen har utökats med ytterliggare två små grabbar (inklusive Hugo) så det var åtta grabbar men inga tjejer... Kul att se att killarna tycker om att leka och busa med varandra och springer efter varandra och skrattar:)
...
Hur ska vi lägga upp taktiken grabbar?;
...
Varmt var det tyckte Hugo, så soltältet kom väl till pass igen...;
...
I övrigt har långhelgen bland annat bjudit på möhippa för bästa Marie. Andra möhippan för Hugo som börjar bli luttrad:). Vi åt brunch på Kaknästornet med magnifik utsikt över Stockholm och hade sedan lite aktiviteter på Gärdet. Fick tyvärr passa resten av dagen eftersom Hugo är så liten och jag inte är riktigt fit än...
...
Idag var det dags för BVC besök igen. Hugos viktkurva går spikrakt uppåt och han vägde in på 4080 gram. Längden var 53,5 cm. Det går så himla fort, stanna upp lite grann och fortsätt vara liten! Försökte hitta en klänning till helgens bröllop när vi var nere på centrum vilket inte är helt lätt när den ska vara amningsvänlig... men jag kanske lyckades hitta något hyffsat.
...
Ikväll har jag haft mina två små grabbar själv vilket inte är helt enkelt men nu har jag i alla fall fått den större i säng och den mindre sover i min famn. Jesper är i väg och ser landskampen live men jag får nöja mig med att se den framför TV:n, fusk... men det kändes som att Hugo var något för liten för att få följa med...
...
Rasmus säger numera alltid att han "är en stor kille", "en stor och stark kille" och så visar han sina muskler:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar