tisdag 28 december 2010

Urartat restaurangbesök

Nu är vi tillbaka hemma i Solna igen. Behöver jag nämna hur flygresan ner gick. Hela familjen sov som små grisar efter en riktigt dålig natts sömn. Hela dagen igår bara försvann då vi packade upp, var och handlade och tvättade. Skönt att vara ledig idag också:)
...
Rasmus och mamma ute och sparkar;
...
Pappa och Rasmus ute och sparkar;
...
Efter ett tag var sparklådan inte lika kul. Då ville Rasmus testa att åka vanligt;
...
Igår när vi var och handlade så råkade det slinka ner ett paket till mig och Jesper i varukorgen. Oups... Ja, ja vi har velat ha det länge och det var på rea. Dessutom hävdar Jesper att om det gör att vi börjar träna mer så är det ju bra... hmmm... Gissa vad det var? Ett wii-fit...! Känns dock lite tragiskt för mig när jag skulle göra mina inställningar och vad jag skulle ha för mål som viktnedgång... Funderade ett tag på om jag skulle ha ett mål med viktuppgång... hahhaha. Men det fick bli ett väldigt långt uppsatt mål typ ett år framåt, något avlägset...
...
Rasmus gillar också pappas julklapp. Han tycker sig behöva det mer än pappa när han busar:);
...
Idag har jag insett att vi måste rensa bort lite leksaker eftersom vi verkligen inte får plats. Bort med bebisgrejerna och sånt som inte används så frekvent. Men man kan ju inte lägga bort det på vinden för det kommer ju småttingar på besök ibland så jag får väl rensa i garderoben så lådan får plats där...
...
Rasmus leker med alla nya grejer;
...
Måste bara berätta om vårt restaurangbesök i söndags. Jag och Jesper skulle ut och käka med Johan, Lina och Fredrik och för en gångs skull kunna sitta och äta i lugn och ro utan två småttingar som tar all uppmärksamhet. Hade bokat bord på Invito i Umeå. Jag hade faktiskt aldrig varit där förrut så det skulle ju bli kul.
...
Beställde in förrätt och varmrätt samt fördrink på en gång när vi kom. Drinken och förrätten var absolut bra men när vi sedan hade suttit en och en halv timme utan att varmrätten kommit in så blev vi lite smått irriterade... Jag och Jesper hade båda beställt in kalv till varmrätt och när maten väl kom så var det som att skära i segt gummi (det gick knappt). Har aldrig skickat tillbaka något innan men det var verkligen oätligt. Detta resulterade i att vi fick sitta och se på medans dom andra åt och vi fick beställa in något annat... Det komiska var att jag precis innan hade kommenterat att bland det värsta som finns är när man inte får in sin mat samtidigt och kan äta tillsammans...
...
Storyn slutar inte här... Nej, när jag och Jesper tillslut får in vår mat är klockan runt tjugo över åtta och då säger servitrisen till oss att; ja, ni har ju bara bord till kvart i nio men då har jag ordnat så bra så ni får flytta en trappa upp och äta efterrätten...??? What??? Det var ju knappast vårt fel att maten aldrig kom in. Jag och Jesper fick nästan stressa i oss maten och sedan fick vi flytta upp. Tror att vi blev så paffa över alltihop men nu i efterhand så skulle vi ju helt enkelt vägrat...
.....
Väl uppe så skulle dom bjuda oss alla på efterrätten efter allt som gått snett men när notat kom så hade dom ändå tagit betalt för den. Droppen som redan var överrunnen för länge sedan blev en bägare som bara rann ut... Jesper blev tokarg kan man väl säga... Vad vill jag säga med det här... Besök aldrig Invito i Umeå. Sjukt dåligt! Det enda som var bra var att vi fick lite tid för oss själva och kunde sitta och snacka (ni kan ju i och för sig gissa vad samtalsämnet mestadels gick ut på...).
...
Grabbarna sover dags för lite wii-eeeee!

2 kommentarer: