onsdag 22 december 2010

Besök av moster

Idag är det dan före dan före dopparedagen och då åkte granen ut... Känns som att om vi har den kvar så kommer det bara att vara stam och grenar kvar när vi kommer tillbaka från Umeåvistelsen... Vi sjöng små grodorna och räven raskar över isen och sedan åkte granen ut från balkongen vilket följdes av massor av dammsugning och fortfarande går jag och plockar barr överallt...
...
I helgen kom moster Carro på besök innan sin halvårsvistelse i Indien. Från det att hon kom till att hon åkte härifrån i tisdags så snöade det konstant. Nu har det till råga på allt blivit riktigt kallt och termometern visar 18 minus grader (knappt så man vågar sig ut).
...
Tingelingelinge tåget går... Alltid bra att bära hjälm när man kör bil (i tåget) tycker Rasmus;
...
Carro fick också passa på att vara barnvakt i måndags så att Rasmus slapp att gå till dagis. Detta dokumenterades så klart;
....
Frukost;
...
Ja... här vet jag inte riktigt vad dom sysslar med men radat upp sig framför granen har dom gjort i alla fall:);
... ...
Jag och Carro fick också lite systertid och gick på bio för att se "Due date". Kul och sevärd! På lördagen var vi bortbjudna till Fredrik och Emma som numera bor på Råsundavägen (nära och bra). Där bjöds det på hemgjord pizza bakad på stenplatta. Kulinariskt! När vi kom till dagis på tisdagen så visade det sig att dom bor dörr-i-dörr med Rasmus favoritfröken som var lyrisk över att hon sett Rasmus vagn och hade tänkt knacka på för att få träffa honom (men blev hejdad av sin sambo...:)).
....
Kafferep med gossedjuren är en utav många favoritsysselsättningar just nu;
....
Mostermys;
... ...
Sedan finns det ju en fröken på dagis som är mindre populär och som håller på att gå oss på nerverna med sitt otrevliga sätt. Igår sa hon till mig;
- att vi faktiskt måste sätta på Rasmus mera kläder på morgonen för han fryser...
Det är inte alltid så lätt att veta hur mycket som ska på och två lager med overall brukar räcka. Så jag sa bara att;
-ja, men han har ju mer kläder om det skulle vara så att han fryser här på dagis och fleccen hänger ju här också.
- Ja, men dom kläderna dom har på morgonen är dom som dom har på sig ute svarar hon bara då (i otrevlig ton så klart...).
Idag när Jesper skulle lämna så säger hon att;
- Ja, jag hoppas att han har på sig mera kläder nu så att han inte fryser. Det är ju synd om honom att han ska gå ute och frysa...
.......
Grrrr... jag blev så himla arg när jag hörde det sedan. Så om han går och fryser ute så får han göra det utan att dom gör en skit... Kan man anmäla för barnplågeri...? Hur svårt är det att gå och ta på en extra tröja och dessutom är det just nu väldigt kallt vilket gör att det är svårt att ta på sig tillräckligt hur man än gör. Det är också svårt att veta som förälder hur mycket man ska ta på eftersom vi inte är ute hela dagarna på det sättet som dom är. Vad är egentligen fröknarnas jobb? Jag trodde det var att ta hand om barnen på bästa sätt...?
....
Rasande är vad man blir...

2 kommentarer:

  1. Det är varje barns rätt att bli väl omhändertagen på förskolan be denna fröken läsa läroplanen för där står det klart och tydligt vad som gäller. Julkramar från mamma.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte heller vad han sysslar med, jag puttade vagnen lite närmre honom så att hela istället för halva skulle komma i bild och då var han tvungen att springa och hämta bilen också.. :)tack för en fin helg, syster!

    SvaraRadera