torsdag 2 december 2010

Lussebullar

Jippie! Idag kan jag titulera mig Swedsec licensierad, eller jag klarade provet i alla fall:) Skönt! Nu kan man lägga det åt sidan - check...
...
Efter provet har jag och Rasmus haft hela dagen för oss själva och myst i vintervädret, åkt lite pulka och bakat lussebullar. Rasmus var jätte duktig på att baka och gjorde egna lussekatter, stoppade i russin och penslade med ägg. Det bästa var så klart när vi fick provsmaka med mjölk:)
...
Ett paket låg och väntade i brevlådan till Rasmus när vi kom hem med en nystickad fin vintermössa från mormor och dom vantarna som jag letat mig fördärvad efter i sportbutikerna. Rasmus blev så klart överlycklig och gick omkring med både mössa och vantar inne resten av kvällen. Tack!:)
..
Två små buspojkar (Oscar & Rasmus) i pulkabacken;
.....
I tisdags träffades nästan alla mammorna i föräldragruppen för pysselkväll, tjejsnack och mat hos Anna. Det var trevligt att träffa alla igen eftersom det inte blir lika ofta nu som förr och det bjöds på hemlagade piroger som jag definitivt ska prova att göra själv. Jag var på panduro på dagen för att inhandla grejerna till mitt pyssel som ska bli en adventskalender till Rasmus (men han får den nog nästa år:)). Bildbevis kommer kanske senare...
...
Rasmus skulle givetvis ha en likadan bunke och samma ingredienser som mamma när vi bakade;
...
Dags för russinen. Då gäller det att vara fokuserad;
... ...
Jesper är ikväll iväg på sitt första julbord, utav nio..., med jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar