tisdag 9 februari 2010

1 år har gått, Grattis Rasmus!

...
Tänk att tiden bara rinner iväg. Ett år sedan vår lille knodd tittade ut:) Känns så konstigt att han idag har gått från att vara en liten bebis till att vara en liten grabb...
Vi började dagen med sång i sängen:) När vi kom till frukosten så fick vi veta att chefen nu hade godkänt att Rasmus stannade på hotellet med personalen (när vi kom hem igår kväll efter middagen så var hon där och fick träffa honom och verkade ha fattat tycke:)) medans vi var i väg på vår båttur. Vi bestämde att han skulle få göra det och tur var nog det. Det hade inte blivit en rolig tur för honom eftersom speedbåten var helt full med folk och det fanns ingenstans att röra sig. Det var skönt med en dag ledigt:) Vi besökte en undervattensgrotta på Koh Mook, stranden på Koh Kradan och snorkling runt två andra öar. En helt lagom dag!
Ful fisk;

...
När vi kom hem så fick Rasmus sin första glass. Tänkte att vi kunde dela en Magnum men han sopade i sig hela innan vi hann ropa hej. Han var helt slut men lycklig över att ha fått springa runt med personalen hela dagen. På kvällen hade vi bestämt tid för familjefotografering på stranden med Maria, David och Luca. När vi träffades överraskade dom Rasmus med sång och en vattenmelontårta... Sedan fick han paket (som kanske pappa blev mest lycklig över...) bestående av en liten Chelseatröja och byxor samt ett kort med dom nyfunna vännerna Rasmus och Luca på. Så gulligt!!!
Nu sover vår slagne lille födelsedags hjälte. Det tar på krafterna att fylla 1 år...
Hårt firande;) Obs! Känsliga tittare varnas...
...

1. Haha, det ser ut som att Rasmus har haft en bra dag men lite väl hårt firande kanske :) Kan tänka oss att pappa blev extremt förtjust i presenten. Det blir mer firande av födelsedagen när ni kommer hem igen. Kram L&J

2. Hej
    Grattis till världens finaste Rasmus, kul att han redan nu tycker om pilsner
    Massor med kramar farnmor och farfar

3. Ha ha - vilken liten fyllebullt!! Finns det inget schysst rehab för honom där han kan detoxa med melonshake och magnumglass:) Kul att ni hittat nya kompisar också.

Rasmus är världens finaste! Massa blöta pussar på födelsedagen!

4. Massa kramar till Rasmus!! Hilding längtar såå tills ni kommer tillbaka (hans föräldrar oxå;)