söndag 3 januari 2010

Kappsäcksfamiljen:)


...
Då var vi installerade i nästa tillfälliga hem, Majas lägenhet:) känner oss lite som en zigenarfamilj som stuvar in sitt pick och pack i bilen så att den blir knökfull och sedan drar dit näsan pekar... Här ska vi bo tills vi åker, eller Jesper ska bo här i två veckor men jag och Rasmus drar ju ner till Tranemo en sväng också.
...
Nu håller vi på att fylla i visumhandlingarna vilket är en utav de sista sakerna på vår checklista och imorgon bär det av till ambassaden för att kolla vad det egentligen är vi ska ha för visum... Klantig som jag var i all röra så kanske jag lyckades förstöra min dukoral (vaccin mot kolera) när jag glömde det ute i bilen över natten och det inte får frysas... hoppas på det bästa och tar det ändå.
...
Idag har vi också visat Claudio alla finesser i vår lägenhet:) Den roligaste kommentaren som han sa till Jesper var att svenska, jo det verkade ju ganska svårt och det skulle nog ta honom hela fyra månader att lära sig det...:) Klipsk grabb det där! Min fundering är då om ett svårt språk tar fyra månader att lära sig hur lång tid tar det då att lära sig ett lätt språk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar