lördag 9 januari 2010

Bus, sprutor och vägning

Snart är sista veckan i Solna på länge slut. Vi har haft det kallt och med mycket snö. I natt sov jag med tjock tröja, strumpor, täcke och Rasmus bredvid för att hålla mig varm... (Maja; jag hoppas det är okej att jag lånar dina tofflor:)) 14 minus är det nu och solen skiner. Vi får titta på den genom fönstret:( I torsdags skulle vi träffa lill-Hilding men eftersom jag var väldigt förkyld så fick det bli andra aktiviteter. Mammagruppen hade bestämt träff för pulkaåkning och glöggdrickande så vi hakade på. Rasmus somnade tyvärr på väg dit och missade hela kalaset... Efteråt gick vi hem till Therese och Edvin så då fick Rasmus leka lite med dom andra grabbarna. Edvin hade fått en massa fina julklappar och födelsedagspresenter som Rasmus passade på att kolla in;
...
...
...
Igår var vi på BVC för en sista mätning och vägning innan vi åker. Rasmus hade inte gått upp så mycket sedan sist. Det är väl för att han rör sig så mycket, för han äter ju som en häst. Han väger nu 9845 gram och är 75,7 cm. Efter BVC tog vi en lunch/frukost på Solna centrum;
...
...
Tänkte fixa sista sprutorna så efter fikat drog vi till Gamla Stan och Vaccin Direkt för Rasmus sista dos av svininfluensan samt min andra dos av Hepatit B samt svininfluensan. Det gick bra men har lite ont i armen efter att ha fått svinet insprutat i mig och Rasmus fick lite feber i natt. Som belöning stannade vi till på Kulturhuset som är mitt och Rasmus nya "hangout". Rasmus röjde runt med dom andra barnen och sprang i alla trappor som fanns. Här grejar han i köket;
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar