måndag 1 juni 2015

Årets första löplopp

Både jag och barnen har haft premiär på löplopp senaste två veckorna. Det började med att grabbarna sprang Järvastadsloppet som är ett ganska långt lopp på en kilometer. Rasmus sprang riktigt snabbt på fem minuter och kom nog bland de tjugo första barnen. Lite mer oroliga var vi för Hugo som vi trodde inte riktigt skulle orka men oj vad fel vi hade. Jag skulle springa med honom men efter bara en lite stund släppte han min hand och sprang iväg (knappt så att jag hängde med bland alla barn). Han sprang i väldig fart runt hela banan och han var SÅ stolt efteråt när medaljerna tilldelades! Efter loppet så har han varit väldigt sugen på att springa mer och vi är verkligen imponerade. 

Senare under veckan så hade dom ett löplopp på förskolan och då vann Rasmus hela loppet medans Hugo vann över sin bästa vän (båda nöjda och glada). Medaljen och blåbärssoppan efteråt satt också ganska fint.

Jag passade på att springa vårruset och trots att jag inte alls löptränat den här våren (har mest satsat på gym) så sprang jag på 24.16 vilket jag är väldigt nöjd med (23.38 förra året då jag hade tränat mycket löpning innan). Det innebär att gymmet faktiskt ger ganska bra resultat även för löpningen.

Både jag och grabbarna är mycket taggade inför den fortsatta löpsäsongen och ikväll ville Rasmus gå ut och träna backträning så att han kan bli snabbare:)

Många barn sprang Järvastadsloppet.

Här kommer Rasmus på sista rakan.

Stolt grabb som klarade hela loppet.

Medaljen smakade gott.

Mycket nöjda medaljörer.

Några dagar senare var det dags för nästa lopp. Blåbärsmustaschen var obligatorisk:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar