söndag 17 november 2013

Weekend i Gävle

I syrrans lägenhet fanns ett rum med såååå härligt ljus. Kunde liksom inte låta bli att fota lite då:)...

Maken skulle jobba lördag och sedan avsluta med jobbfest så jag och grabbarna packade in oss i bilen för en egen liten tripp till Gävle och moster Carro. En lagom resa på 1,5 timme och sedan var vi framme. 

Framme vid "Inte-nudda-marken-banan"

Ibland kan det vara lyx att bara få komma hemifrån en stund och se något nytt! På lördagen så hängde vi i badhuset och det märks att vatten är grabbarnas element. Där fanns en längre vattenrutschkana som forcerades på alla möjliga sätt. Den yngre utav barnen var nog ännu vildare än den äldre. Vi badade, bubblade och bastade, härligt! På kvällen blev det tacos och lördagsmys.

Hur svårt kan det va?!

Idag packade vi ihop oss och begav oss till Hemlingby friluftsområde. Ett skogsområde söder om Gävle där det fanns både djur, inte-nudda-marken-bana och en skogsstig med olika låtsasdjur på vägen. Synd bara att det blåste så himla mycket så vi höll på att förfrysa tårna men glöggen värmde i alla fall och solen sken. 

Mina bästa grabbar!

Efter lunch så var det dags att packa ihop oss i bilen igen och det var två stycken helt utpumpade grabbar som somnade innan vi ens kommit ut ur stan. 

Vattendjur nr 1

Vattendjur nr 2

Lördagsmiddag!

Mamma, kan du fota mig när jag klättrar upp på stubben?! Vad svarar en fototokig som jag på det:)...

2 kommentarer: