fredag 8 november 2013

Utveckling

Idag har det blivit mycket film och mycket ritande. Rasmus skrev för första gången sitt namn helt själv utan att behöva fråga vilken bokstav som kommer sedan. Ska jag skriva mitt namn sa han och så gjorde han det. Imponerande! Han är verkligen inne i en period då han älskar bokstäver. Han kan sitta och skriva långa rader med bokstäver och frågar ofta vad olika ord börjar på för bokstav. Dessutom gillar han olika kluriga mattegåtor. Börjar vi med att fråga honom sådana så vill han inte sluta. Det kan vara exempelvis; om du har tre äpplen och Hugo har två, hur många har ni tillsammans? 

Idag fick jag den här teckningen på hela familjen. Kan ni lista ut vem som är vem? Jo, pappa är den blåa och varför? Han har ju blåa ögon så klart:) jag, Rasmus och Hugo fick bli bruna eftersom vi har bruna ögon.

Hugo är vår lille pajas. Han säger så roliga saker så det går liksom inte hålla sig för skratt och tyvärr kommer han undan med endel bara för det... Han är så gosig och säger ofta "mamma du är så söt" eller "jag älskar dig". Hjärtat smälter då... Han är en liten mammagris vilket kan vara både mysigt och jobbigt för både mig och maken. Rasmus var ju riktigt pappig i den åldern och det var inte alltid så kul. Tur att vi fick en av varje i alla fall då är det lättare att förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar