tisdag 20 mars 2012

Evening-mare

Här sitter man med en halvsovande Hugo i knät och har svettats för att få båda grabbarna att somna. Att sköta nattningen för båda helt själv är inte helt enkelt. Tillslut fick jag deala med Rasmus att sitta på en stol vid sängen (istället för att ligga bredvid) och då kunde jag ha en skrikande Hugo i knät. Sjöng de fem nattsångerna jag kan ungefär fyrtioelva gånger. Rasmus somnar men Hugo (som också somnat) vaknar och tokskriker när jag försöker lägga ner honom i sin säng. Han får dricka välling i mitt knä och har nu somnat. Jag vågar inte röra mig en millimeter... Hoppas jag kan lägga ner honom snart så jag kan krypa ner i soffan och kolla Desperate:). Känns inte helt rättvist att Jesper sitter hos min syster i Göteborg, äter tårta och dricker kaffe... Puss:)

Det är lite roligt, tycker jag, att Rasmus har börjat kalla folk vid namn, Han säger bland annat "mamma Malena" och "pappa Jesper". Oftast så säger han först mamma men om han inte får svar vid första försöket så ropar han Malena eller Malle. Jag frågade honom varför han säger så och inte mamma. Därför att du heter så, svarar han då. Jo, det är ju i och för sig sant:). Ibland tror jag att han bara tycker det är kul och vill retas lite när man exempelvis är på affären. Detta beteende har han mest mot mig. Någon som känner igen sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar