fredag 27 januari 2012

Äntligen framme!

Inte för att jag vill göra er avundsjuka:) men just nu ligger jag på vår terrass och lyssnar på vågornas brus. Små grabbarna har somnat och vi myser av att äntligen vara tillbaka i vårt "andra" hem.

På flygplatsen, förväntansfulla resenärer

Resan började dock inte så bra. Först fick vi reda på att planet var fem timmar försenat från Arlanda vilket innebar att vi fick åka fem på eftermiddagen istället. Aldrig roligt när man ställt in sig men som tur var fick vi reda på det dagen innan. Resan blev sedan en total mardröm. När vi klev av planet så tänkte både jag och Jesper att det här gör vi aldrig om... Vi var nog den där familjen som alla hatar på flyget. Hugo skötte sig jättebra men Rasmus blev övertrött och fick frispel två gånger. Detta innebar att han skrek och skrek och skrek jättehögt hur länge som helst. Han var helt okontaktbar och det gick inte prata med honom och inte muta honom, var bara och vänta ut skrikattacken... kul när alla försökte sova...

Försök till att sova på flyget...

Väl framme i Phuket tog vi en taxi till hotellet där vi skulle sova två nätter för att komma ikapp med tidsomställningen. Det blev två slappa dagar då vi bara var vid poolen och hängde i hotellets restaurang eftersom vi var ganska möra efter en natt med total avsaknad av sömn.

Hugo gillar att bada, plaska med fötterna och sedan hoppa i från kanten.

Efter två vilodagar tog vi båten över till Koh Lanta. Resan dit höll också på att sluta lite dåligt... Köpte en biljett för hela resan men på Phi Phi måste man byta båt. På Phuket hade dom dock glömt ge oss biljetten för att få fortsätta resan från Phi Phi till Lanta. Tur att Thailändarna är hjälpsamma för när Jesper gick tillbaka till båten så ringde dom hotellet som bekräftade att vi hade köpt biljett för hela vägen och vi fick följa med.

Kan mangoshake vara bland det bästa?
Nu har vi äntligen landat på Lanta och det känns som att komma hem. Vi fick värsta välkomstkommitéen på  Gooddays och alla vara glada att se oss. Alla ville krama och ta på Rasmus som dock vara lite reserverad och inte fattade all uppståndelse. Nu börjar det dock släppa och han följer gärna med in i köket för att få sig lite extra vattenmelon:) Han har också blivit väldigt duktig på att säga Thailändskt tack vilket är uppskattat. Både Rasmus och Hugo ÄLSKAR att bada. Dom plaskar, simmar och njuter. Rasmus hoppar hejvilt från kanten och vill mest vara i poolen hela dagen. Han har också lärt sig att simma själv med armpuffarna. Vi kan säga att han inte vill åka hem!:)

Lite strandhäng
Idag fick vi besök att farmor och farfar så då kunde jag och Jesper ta oss en promenad på stranden. På kvällen har vi varit inne i Saladan för att äta på vår favvofiskrestaurang. Sedan upptäckte vi att dom hade marknad med tivoli så vi smet in där. Rasmus fick åka lite karusell och var mäkta nöjd.

Karusellåkning
Jordgubbe med lite socker på kan vara bra att ladda med när man är på kvällsmarknad.

Skönt med sol tycker Hugo
 Vi har det med andra ord bra! Återkommer med uppdatering:)