måndag 24 oktober 2011

Viktjämförelse

Idag har jag lekt proffsfotograf och fotat gemensamt dagiskort för Rasmus avdelning. Vår kommun har sjukt löjliga regler kring detta så alla föräldrar har fått gå ihop och godkänna fotograferingen utanför dagistid och sedan fick vi ta kortet utanför gården... Nu är det i alla fall gjort och jag är nöjd:).

Sedan begav jag och Hugo oss till öppna förskolan för lite sångstund. Hugo gillar skarpt detta och så fort vi slutade sjunga så började han protestera vilt. Efter det var det dags för att kolla vikten på lillkrabaten. Eftersom vi har en notering på Rasmus vikt när han var 5 mån och 15 dagar så tänkte vi att det skulle vara kul att jämföra exakt när Hugo är 5 mån och 15 dagar.

Rasmus 7950 gram
Hugo 8670 gram

Skillnaden var inte så stor som jag trodde...

Har börjat fatta galoppen med majskrokar fast ändå inte;

Maken har begett sig till Göteborg för en snabb avlämning av virke inför stundande mässa och kommer inte tillbaka förrän imorgon så jag och grabbarna blev själva i kväll. Vi har myst, byggt lego och läst böcker.

Lite syskontid;

Hugo har börjat sova katastrofalt dåligt några nätter i rad nu. Vaknar och skriker, kniper igen munnen och vägrar ta nappen. Däremellan sover Rasmus också dåligt så vi får se hur det går att ha dom i samma rum i natt. Kanske blir det en vinstlott:). Beträffande Hugos matvanor så vet jag inte om jag nämnt det tidigare men han äter nu glupskt en väldans massa mat till lunch (glöm smakportioner:)) och frukt på det. Sedan får han gröt på kvällen och funderar nu på om det kan vara dags att byta ut ännu ett mål eftersom han verkligen gillar mat.

Nu dags att återgå till städningen och sedan förhoppningsvis komma i säng tidigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar