torsdag 6 oktober 2011

Ursvik

Igår var Rasmus hemma från dagis. Eftersom dagis inte riktigt verkade fatta kritiken om måndagens brist på personal (100 barn på 10 vuxna) utan bara flyttade planeringen till onsdagen istället... så får Rasmus vara hemma med mig och Hugo istället. Jag kan inte med gott samvete lämna honom nästintill utan tillsyn och omsorg. Det blev en mysonsdag istället:) Vi packade ryggsäckarna med fika och begav oss till Ursvik och ut i skogen. Väl där njöt vi av solen, gick skogshinderbana, fikade och gjorde grisar av kottar. När vi kom hem slocknade vi alla tre på en gång och sov i över två timmar... oups:)

Mysigt! sa Rasmus när vi satte oss för att fika;

Solskensmys;

Efter sovtimmarna... blev det en snabbtur till affären för att handla. På kvällen åkte alla grabbarna till Oscar och Peter för bus medan jag hade mammagruppsfika med te, blåbärsscones och tillbehör. Mys!

Hugo njuter i solen;

Lillebror spanar in när storebror gör griskottar;

Idag känner jag mig redan väldigt duktig eftersom jag och Hugo har varit ute och sprungit runt sjöarna. +++ till mig:) Hugo han sprang dock inte så mycket utan låg mest och sov i vagnen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar