tisdag 18 oktober 2011

Mässor och besök

Fullt upp har det varit... därav brist på bloggande. I helgen jobbade maken hela dagarna på Hem- och villa mässan. Till min undsättning kom moster Carro på besök från Gävle. Skönt att det är så nära nu. En och en halv timme med tåg är ju typ ingenting:).

I fredags bestämde jag och Louise oss för att ta båda våra grabbar till Underbara barnmässan så dom stora fick vara hemma från dagis. Fyra barn och två vuxna gjorde att vi var ganska slut efter en dag där:) Men det gick ändå bra tycker jag. Dom större grabbarna tyckte det var kul att åka buss och tåg till mässan och sedan fanns det massor av roliga grejer att göra där. Dom lärde sig snabbt hur dom skulle skaffa gratis grejer:)

Popcorn delades ut och man kunde åka hur mycket racerbil som helst utan att betala;

En liten sumobrottare;

Två stycken små sumosar;

Granntjejen kom förbi för lite bus en eftermiddag efter dagis;

Helgen spenderade jag, syrran och grabbarna med att mestadels ta det lugnt. Vi åkte till Sollentuna badet igen och busade runt och några duster med Rasmus fick utkämpas när han blev helt sjövild på söndagen och allt var totalt fel. Skrik i två timmar och tillslut trodde jag att jag fått tinnitus...

Tre trötta?;

Hugo myser med moster Carro;

Är det okej om jag tar din napp eller?...;

Puss på dig lillprinsen;

Faster Maja kom på besök och körde bilar så att mamma kunde åka och handla;

Igår hade jag och Hugo besök av min arbetskompis Anna och hennes två månaders lilla Vera;

...och idag har jag varit på mammafika med dom föräldralediga dagismammorna med småsyskon. Vi fick komma upp och hälsa på i Filmstaden sex trappor upp. Hade en vidunderlig utsikt över Solna och drack hemgjorda smothies = Vardagslyx! Sedan var det stress till Bilprovningen för besiktning av bilen. Det gick galant och besiktningsmannen sa att bilen var i bättre shape nu än förra gången:).

Nu sitter jag och väntar på att våra lysrör i köket äntligen ska komma upp. Håll tummarna gott folk!!!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar