måndag 9 maj 2011

Sommartider?

Vilken underbar helg vi har haft (Jag och Rasmus)! Jesper ligger nedbäddad i sängen med halsont och allmänt sjuktillstånd... Det har varit riktig sommarväder och idag när vi gick upp så var det 18,5 grader redan. Skön morgon har vi haft! Rasmus skulle upp tidigt så vi gick ut en sväng (stoppa i pengar till bilen och hämta gratis tidningen...). Sedan åt vi frukost på balkongen, vilket är väldigt kul enligt Rasmus, och busade lite innan det var dags att bege sig till dagis. Nu sitter jag med min kopp kaffe i lugn och ro och ska snart sola lite på balkongen tror jag:)

Balkongmys; Rasmus har fattar galoppen med balkongen och går inte över tröskeln om inte mamma eller pappa är med. Han får inte heller sitta själv på stolen närmast räcket men så klart vågar vi inte lita riktigt på honom så vi får knyta fast dörren för att kunna ha den en aning öppen när vi inte är i närheten. Ska bli skönt med uteplats istället... Han är väldigt fascinerad över mammas blomma på balkongen som man kan äta (gräslök) och vill gärna smaka hela tiden trots att han inte tycker om den:)

Helgen började med våffelparty hos Näslund/Sparréus och sedan var tanken att Jesper skulle i väg på svensexa på lördagen för Micke men han var bara med lite grann eftersom han kände sig sjuk och hade skurit upp tån... Jag och Rasmus hade parkhäng och tog bussen till Vasaparken för bus med Marie och Hilding. Det var sjukt mycket folk så man fick mest ägna tid åt att springa efter Rasmus som en skugga för att han inte skulle försvinna i folkhavet. Annars var Vasaparken bra för parkhäng. Fanns det mesta, till och med trehjulingar som man kunde låna. För att få en paus tillsammans gick vi och köpte årets första mjukglass:)

Söndagen var tänkt att vi skulle kunna umgås lite men Jesper var mest i sängen och jag och Rasmus hade parkhäng igen tillsammans med dagiskompisen Adam och hans föräldrar. Tur att Adams pappa var med och kunde springa efter buspojkarna eftersom varken jag eller Lousie är särskilt snabba just nu (dom ska ha en månad efter oss...).

Nej, nu får det var nog med internethäng... måste ut i solen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar