fredag 6 maj 2011

Nya tider:)

Första dagen på det härliga, lediga året! Så skönt att veta att man har allt framför sig nu! Kändes helt okej att kliva upp 06.15 när Rasmus bestämde sig för att vakna eftersom jag visste att jag kan krypa ner i sängen när som helst idag när jag blir trött igen:) Fixade frukost till familjen och busade lite med lilleman innan det var dags att lämna på dagis. Strålande sol lyser utanför fönstret och jag hoppas att det snart blir så varmt att man kan sitta på balkongen ett tag...

Var nere och kollade på hur bygget fortskrider igår. Lyckades pruta ner offerten några tiotusen med tanke på alla fel som har gjorts vilket kändes lite bättre i magen. Dessutom såg Jesper att en vägg var helt fel med ungefär en halvmeter (till Rasmus fördel men kökets nackdel) så den måste flyttas. Badkaret såg härligt djupt ut:)

Ida var barnvakt igår när vi hade byggdiskussion och jag måste säga att hon har något magiskt över sig när hon lägger Rasmus... Förra gången lyckades hon för första gången få honom att sova i sin egen säng (vilket vi inte lyckats med) och sedan har han bara fortsatt med det. I går lyckades hon få honom att somna utan napp och han sov utan den hela natten. Detta innebar att han sov fenomenalt bra hela natten eftersom han inte kunde vakna och bli ledsen för att han tappat ut den. Tack Ida!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar