onsdag 3 november 2010

Bihålleinflammation

Trodde att jag höll på att bli bättre från min hemska huvudvärk, men icke. Igår kväll kom den smygandes med en väldans fart och inte ens alvedonen räckte utan hela huvudet dunkade och jag kunde inte lyfta huvudet i någon position utan att det kändes som knivar. Natten blev sömnlös på grund av värken. Då när jag låg vaken tänkte jag att "nä, nu blir det akuten nästa" men det kändes så jobbigt att väcka upp lilleman för det så jag härdade ut till morgonen.
...
Fick en tid på vårdcentralen och vem fick jag träffa där om inte min favorit doktor - not! Hade träffat "herr makaron" eller vad han nu heter en gång tidigare när jag ville ta bort en leverfläck som han då klassade som vårta...??? Ja, bara det säger väl ungefär allt. När vi satt där så beskrev jag hur jag mådde och han trodde som jag, att det var bihålleinflammation. Jag berättade att jag inte tål pencillin och han antecknade och skrev ut ett recept. Så långt allt frid och fröjd (förrutom att han var tvungen att leta i en stor bok om vad han skulle skriva ut för recept och verkade allmänt inte ha någon koll).
....
När jag kommer till apoteket så säger receptarien "ja, det här pencillinet ska du ta i tio dagar, två gånger om dagen". Nej men vänta nu... Visst kan jag ta det fast jag är allergisk mot pencillin då??? frågar jag så klart. Hon kollar och då står det klart och tydligt att om man uppvisat allergiska symtom så ska man inte ta det... Kalas - not... Ringer doktorn igen som ska kolla upp vad jag ska få istället och vad skriver han då ut om inte vanligt nässprej. Jag tror jag dör... När jag gick till vårdcentralen så tänkte jag att jag ska absolut inte gå därifrån innan jag har fått något som tar bort den här fruktansvärda huvudvärken - och slutresultatet blir - nässprej...
...
Ursäkta, men med tanke på hur oproffessionellt doktorn har betet sig i alla situationer så känner jag inte speciellt stort förtroende för att nässprejen ska hjälpa mig med bihåleinflammationen och huvudvärken. Suck, det blir väl akuten sedan ändå... Inget mera Råsunda vårdcentral för mig, aldrig...
...
Dessutom kostar ett sjukintyg 250 kr att få. Alltså 150 kr för läkarbesöket (som inte gav någonting) + 250 kr för ett intyg om jag inte skulle kunna flyga imorgon... Flygbiljetten kostade 500 kr...

4 kommentarer:

  1. Vad var det för nässpray? Nasonex??

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj oj... undra om dr fick sitt leg av Kelloggs. Kanske hjäper det om du tar både 1000 mg alvedon + 400mg ipren och så nässprayet med då så klart;-). KRam

    SvaraRadera
  3. ojoj stackare!
    Men nu har Musqot vaknat igen så du får roa dig med att läsa vad som står där;)
    Musqotkramar till dig!

    SvaraRadera