lördag 10 april 2010

Överlämning

Den här veckan som gått började med att jag och Jesper var väldigt duktiga och städade bort och upp alla våra saker. Slängde flera säckar med skräp och resten åkte in i garderoben som inte längre är lika överfull. Sedan var det dags för shopping. Har shoppat en massa jobbkläder till mig eftersom jag insåg att kläderna jag sist hade på jobbet är ungefär två år gamla och hur kul är det att ta på sig dom igen?
...
Blåbärstrollet;
...
Sedan var det dags att sätta sig i bilen för att åka ner till Tranemo. Lilleman blev som vanligt glad att se oss och vi fick en massa pussar och kramar. Så skönt att ha någon som längtar så mycket efter en:) Här har vi också shoppat lite lyxigare saker...:)
...
Årets första tussilagos;
...
Igår var det begravning för min älskade gammelfarmor. Det var enormt ledsamt och många tårar rullade. Jag har fått lite minnessaker och en massa knappar till mitt kortmakeri. Det känns så konstigt. Det enda jag vill är ju att ha Ingrid kvar... Det finns inga saker i världen som kan ersätta en så underbar och snäll människa. Att umgås med dom man älskar är det bästa man kan göra!
....
Rasmus charmade alla på begravningslunchen;
...
Jesper och Rasmus åkte upp till Umeå efter begravningen och jag är kvar i Tranemo till imorgon. Det är inte ofta man är själv här nere i södern så nu får jag lite kvalitetstid med mina nära och kära. Imorgon är min sista dag på en otroligt lång och skön ledighet. Nu överlämnar jag barn och hem i Jespers omsorg och går ut som familjeförsörjare istället. Jesper har även fått som huvudansvar att sköta om bloggen så jag hoppas att han sköter sig...:)
...

...
Rasmus spelar och dansar hos mormor och morfar;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar