lördag 24 april 2010

Äntligen helg!


...
Nu när man är en arbetande kvinna igen så längtar man så klart jätte mycket till helgen när man får gosa med sina grabbar. Ska erkänna att jag saknar bloggandet lite grann också. Det är skönt att skriva av sig ibland så jag får göra lite helginlägg då och då:)
...
Rasmus är rutschkanekung och slänger sig hejdlös ner för banan;

...
Min helg började helt suveränt med en tjejkväll tillsammans med gamla pluggkompisar från Umeå-tiden. Så himla underbart ibland att bara snacka skit och dricka vin! Jesper var barnvakt men passade också på att spela lite Wii med Micke. Jag tror att man börjar bli gammal eller nått? Eller kanske beror det också på att man inte är med ute i svängen så mycket längre och faktiskt inte får sova så många timmar per natt... men efter ett glas vin (var i och för sig ganska stort:)) så kände jag mig lite bakis i morse... Rasmus underlättade inte med att vakna klockan sex på morgonen vilket han aldrig annars gör...
...
Vårt lille blåbärstroll dricker festis för fulla muggar;

...
Idag har det varit strålande sol och det har vi utnyttjat till max. Först en sväng till lekparken med faster Maja för fika och lek. Sedan iväg till Fridhemsplan för att träffa Magda och gå runt Kungsholmen. Idag är det min tur att vara barnvakt medans Jesper kollar hockey (Yes! HV vann över Djurgården) och hänger med grabbarna... Det blir en tidig kväll för mig.... Rasmus ligger redan och sussar gott. Jag var överväldigad att han i dag somnade efter mindre än fem minuter efter det att jag la ner honom i sängen. Föregående kvällar har vi fått kämpa mellan en halvtimme och en timme... Hoppas det är något som kommer att fortsätta eftersom det är jobbigt med skrik och gråt så länge...
...
Rasmus och mamma käkar bullar i solen;

...
Faster och pappa återupplivar minnen från barndomstiden tillsammans med Rasmus i lekparken...:);

1 kommentar:

  1. Va skönt att han somnar ordentligt nu:) Måste va den friska luft han får när han är ute och leker!

    SvaraRadera